Borkultúra

2010.01.13. 11:30

Úgy érzem nagyon fontos beszélnünk a borokról, mert a kultúráltságnak a része, hogy az ember fogyasszon bort. Persze nagyon nem mindegy, hogy milyet és hogyan! Például kólával, vízzel meg ilyenekkel tilos fogyasztani a borokat, mert úgy csak a proliknál szokás! Meg kell kérdezni egy hozzáértőt, hogy vörösboros kólát csak a csóró egyetemisták isznak, akiknek nem csak pénzük, de igényességük sincsen, fröccsözni pedig leginkább az alkoholisták szoktak. Aki viszont igényes és ad magára, ismeri a borokat, hogy amikor mondjuk beül egy étterembe, vagy elviszi a párját valahova, hogy tudjon szakszerűen választani! 

Magyarországon szerencsére feljövőben a borkultúra, most már nálunk is gyártanak minőségi borokat, bár azért még ebben is van hova fejlődünk, mert én amikor apukámmal voltam mondjuk párizsban egy étteremben, ott szinte sosem láttam magyar borokat, mert azért még annyira nem jók. De azért kezdésnek nem rossz, és ha már itt élünk, könnyű beszerezni őket. De milyent válasszuk, tehetjük fel a kérdést. Ehhez elég sok szaktudományt el kell olvasni persze, hogy megtudjuk melyik borokat kell igyunk. Elég sok termelő van, aki termel idehaza borokat, különböző fajtákat, a különböző oldalakon pedig megtudhatjuk, hogy melyikek a minőségiek és melyikek a rosszak, melyek azok amiket innunk kell, és melyikeket nem szabad. Én már elég sokat olvastam ezekről, tehát nagyjából tudom, hogy melyikek a jók, és mondjuk meglepő, de korántsem a tokaji meg a bikavérek, amik nagyon jók, pedig ezeket ismerik a legtöbben. Ez ilyen tévhiedelem, és elsősorban a hozzá nem értő külföldieknek tudják eladni ezeket a borokat. 

Ha viszont valaki bizonytalan abban, hogy valami jó bor-e, és még nem olvasta el, hogy az mennyire jó, akkor segíthet választásnál a borok ára. Kétezer forint alatt például egyáltalán nem érdemes vennünk, kétezer meg ötezer között pedig amik vannak, azok még mindig inkább permetlék. Ötezertől viszont már találhatunk minőségi borokat. Érdemes a Bortársaság oldalán válogatnunk, ahol csomó bor van. A Konyári Pávát például ajánlom, ami már tényleg nagyon jó bor, 27 500 Ft. egy palack. Esetleg még segíthet a címke is, az elegánsabb rajzolásúak elitebb borok, amik nagyon színesek vagy rajzosak, azok inkább hétköznapokra jók. 

Amit még el kell döntenünk, hogy fehér vagy vörösbor, esetleg rosé. Láttam egy interjút a Csernussal, és mondta, hogy ő nagy borszakértő, mert az éretebb, kiműveltebb személyiségű emberek általában azok, és hogy férfiak azok vörösbort isznak, mert azok testesebbek, komolyabbak. A fehérek valók inkább nőknek, meg a rosék, mert azok egyszerűbbek, és nem kell hozzájuk annyi ízlés. Viszont az hülyeség, hogy csak száraz bort szabad inni, lehet édeset is, mert már abból is gyártanak jókat, és egyáltalán nem prosztó dolog jó édes bort inni.

Remélem sikerült felhívnom a figyelmet a borfogyasztásra, és nagyon remélem hogy ennek a kultúrája is mind szélesebb körben elterjed!

TIPP!: nem szabad a bort egyből elkezdeni inni, miután kitöltöttünk egy picit, szagoljuk meg a bort, hogy milyen az illata, és utána csak egy kicsit igyunk belőle és ízlelgessük. Egy borban rengeteg íz van, a palackok hátoldalára általában rá is van írva, hogy milyen ízeket kell megtalálnunk kóstolás közben! 

 

szerintem ennyire lájk: (5/5)
szerintetek ennyire lájk: (1,4/5)

Szerző: Erik C

109 komment

Címkék: bor tanács

A bejegyzés trackback címe:

https://bthebest.blog.hu/api/trackback/id/tr601668872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nezzutana 2010.01.18. 15:53:51

Látszik e színvonalas írásból, hogy te már elég sok "szaktudományt" elolvastál ahhoz, hogy tudd, melyik bort KELL innod...
Csak egy tipp: akár meg is kóstolhatnád a borokat, hátha magad is képes leszel eldönteni, hogy ízlik-e valami vagy sem.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.22. 15:01:48

@ixdé: @Erik C: na, akkor fussunk neki. Van borvidék (Villány VAGY Szekszárd, nem keverendő a kettő, pláne nem mondunk olyat, hogy a villányiból szekszárdit ittam, mert hiába van pénzed, egy tanulatlan suttyó parasztnak fogsz tűnni)
Van pincészet (Gere, Keller, Vylyan), abból is illik tudni a neveket
Vannak szőlőfajták (zweigelt, kadarka, juhfark, sauvignon, szürkebarát stb.) és ezekből, ill. ezek keverékéből vannak az ezekkel azonos vagy fantázianevű borok
iszonyú ciki ezeket legalább beazonosítás szintjén nem tudni, megkülönböztetni, majd felvágni és osztani az észt...
Hajrá.

ndydck 2010.01.25. 18:18:23

@Virgogirl: Ezeket mindenki tudja, Erik is. Nem kell úgy nekiesni. A legalapabb kommunikációs támadás elhitetni a közönséggel, hogy a másik nem tud valamit.

Amúgy persze igazad van, nem azt mondom, szerintem is túlzás ár alapján megítélni a borokat (meg amúgy bármit), de azért az biztos, hogy ötezer forint alatt bort csak a legigénytelenebbje vesz. Ha nincs pénzed kúltúráltan borozni, akkor minek iszol egyáltalán?

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.25. 21:36:29

@ndydck: "@ixdé: örülök, hogy vannak akik még azért igényesek. de egyépként szerintem tévedsz, mert villányi pincészettől szerintem van szekszárdi, én legalábbis már azt hiszem ittam a várban a borfeszten. ott legalábbis lehetett kapni."
A második hozzászólás az enyém felett. Ez nekem nem tűnik biztos tudásnak. Nem én hitetem el, hogy nem tud valamit, hanem ő csinál hülyét magából, ha olyan dologról osztja az észt, amihez nem ért.

Erik C 2010.01.25. 22:15:23

@ndydck: haggyad, csak hajtogatja a maga butaságiat, mert zavarja, hogy ő nem tart ott, ahol tarthatna...de ahelyett, hogy tanulna, ragaszkodik a megrögösödött rossz szokásaihoz...az ilyen ember sajnos nem lesz senki, ehhez hozzá kell sajnos szokni...nehéz, de meg kell barátkozni tudni az emberi butasággal...

Pinczes.Laszlo 2010.01.25. 23:32:32

@Erik C: Te már csak tudod, hisz te meg az emberi butaság jó cimborák vagytok rég, ha már a barátkozásnál tartunk. Szomorú, hogy a szüleid meg adják alád a lovat. Szerintem az itt ellened szólóknak eszük ágában sincs irigynek lenni rád, sőt, én személy szerint sajnállak. Hogy az élet a végén kit igazol, nem tudhatjuk, de van egy tippem ;)

A pénz egy jó dolog, ha az ember megdolgozik érte. De te nem tudod mi az, megdolgozni bármiért is, így jó lenne, ha nem néznél le olyan embereket, akiknek születésüknél fogva, vagy talán még hosszú évek munkájával sincs olyan egzisztenciájuk mint neked. De megsúgom, hogy ha mindazért, amit birtokolsz, te magad dolgoztál volna meg, meg tudnád becsülni, és nem néznéd le azokat sem, akik nálad kevesebbel is beérik. A boldogság ugyanis nem pénz függvénye...nyilván kell hozzá, hogy az ember az igényleteit ki tudja elégíteni. De te nem vagy boldog ember. Te egy nagy semmi vagy, ami azt hiszi attól valami lehet, ha magára ken meg ölt 3 millió(bocs ha ez egy kis szám, én alja vagyok, meg proli) forintot.

Jó volna kicsit a szellemedet is felvirágoztatni, mert az alapján többen ítélnek meg mint a ruházatod alapján, ezt elhiheted nekem. Lehet, hogy a pénz számodra egy evidencia, viszont az élet jól kibabrált veled, hisz mindenki láthatja, hogy nem vagy egy kandidátus.

Az egyéniségedről annyit, hogy ha Hugo Boss (bocsi, ha rosszul írtam) holnap kitalálja, hogy az a "cool", aki szart ken a hónaljára, akkor te, és a ficsúr barátaid holnaptól lelkesen fogjátok kenni magatokat a szarral, hirdetvén, hogy ti vagytok valakik. Én, a senki meg majd szétszakadok a röhögéstől...XDXD Én, akinek jó az Axe is.

Szóval a helyetekben olvasnék néhány könyvet, kinyílnék a világra, igen arra a világra, amiben ti vagytok a kisebbség, és átgondolnám, hogy úgy egyáltalán mi értelme van ennek a mértéktelen értéktelenségnek, képmutatásnak, gőgnek és arroganciának. Ha nem néznéd le annyira azokat az embereket, akik nálad sokkal értékesebb tagjai a társadalomnak, akkor szimplán kinevetnélek...vagy még azt sem...te dolgod, hogy mit kensz magadra... de az arroganciáddal itt most nagyon sok mindenkit komolyan felbasztál...

Találd meg önmagad....a valódit, sok szerencsét haver!

DarkFuture 2010.01.26. 07:21:54

na puff kétezer-ötezer ft. felett ?

én 500 forintért olyan cuvéé borokat iszok szekszárdról,neszmélyből, hogy a 3-5e ftos bock,gere termékek elbújhatnak mellette.Nem beszélve arról,hogy a palackos borokat telekúrják kénnel.Nesze nektek 5 ezres bor !

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 09:54:34

@Erik C: ez most rólam (nekem) szólt? Mert akkor hadd küldjek egy naaagy cuppanósat arra az okos és lényeget meglátó fejedre!

AK--- 2010.01.26. 10:05:49

ATYAGATYA! Nagyon, de nagyon szégyellném magam, ha ennyire sötétben botorkálnék. Nem hogy még büszkén vállaljam a tájékozatlanságomat és nyilvánosan bírkózzak a magyar nyelvvel. Az iromány nyelvezetéről eszembe jutott egy általános iskola másodikban írt fogalmazásom.
Tényleg nem találok szavakat. De talán egyet: aztakurva!

AK--- 2010.01.26. 10:13:05

ATYAGATYA! Húzzátok fel a redőnyt, mert ijesztő itt a sötétség.

zyl187 2010.01.26. 10:30:50

Ez az egész döbeszt csak egy vicc ugye? Rég akadtam ilyen csodára :) Mert ugyan rommá röhögöm magam az égbekiáltó baromságokon, de egy két bölcsességtől azért az ájulás kerülget. Isszonyat bázzz :):):)Hajrá erik, ndydck fiam,még!!! még!!! tanííííícccsatok, mert proli maradok örökre és akkor nem "ismizhetek" majd meg hasonlóan félművelt krút mint a tiétek, abba pedig belepusztulnék! Maradok hűséges olvasó...

zyl187 2010.01.26. 10:39:37

Beleolvastam a többi műbe és a kommentekbe , tuti hogy kamu az egész, túl debil...

lilly.alien 2010.01.26. 10:43:05

Egy szóval összegezni: döbbenet. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy az emberi hülyeségnek nincs határa. De az, hogy magyar ember létére (helló, boros nemzet vagyunk) ilyen zöldségeket összehordani a magyar borról ... röhej. Erik C: Te már ré nem ott tartasz, ahol kellene. Még mindig anyád-apád pénzzel, kétkezi munkát persze baszol elvégezni, az IQ-d pedig olyan alacsony, ami vetekszik egy tubus majonézzel. Olyan álomvilágban élsz, ami csak neked létezik. Gyerek, aki képtelen felnőni. És a borzasztó műveletlenséged csak tetézti az egészet.

Ha már átzavartak ide, hozzászólok. Amúgy nem kellene Virgogirl-t baszogatni amúgy, mert nála a pont!

ndydck 2010.01.26. 10:58:14

@lilly.alien: látom ti virágosok nagyon összefogtatok ellenünk, Nekem mondjuk kicsit gyanús, de mindegy.

Sajnálom, hogy ez jött le a posztból, hogy "csak a della számít", meg minden. Erik C csupán az igényességre próbálta felhívni a figylmet, ami - lásuk be - úgy kell a magyar internetes ugarnak, mint a falat kenyér, ha szabad ilyen költöi fordulattal élnem. Ahelyett, hogy megköszönnétek, amit a kulturáért, meg az igényességért tesz a blog, és megpróbálnátok tanulni tőle, itt félremagyarázzátok a szándékait.

Amúgy meg vicces, hogy Te beszélsz IQ-ról, amikor olyan undi szavakat használsz, hogy nem is értem miért állok le vitázni egy ilyen "nővel"

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 11:03:17

@ndydck: mi virágosok? hehe. Annyira gáz, hogy nem érted meg, hogy nem a pénzetekkel vagy az eszetlen költekezéssel van a gond, magasról tojok rá, hanem azzal, hogy BUTASÁGOT írt. Hogy olyan dologról osztja az észt, amihez nem ért, de még utánanézni is lusta. Az igényesség nem a pénztárcában dől el, hanem fejben, és ha egyszer nincs olyan, hogy villányi pincészetben szekszárdi bort gyártanak, akkor ne akarj erről meggyőzni. Sok mindent meg lehet vásárolni (mint az kiderült az elmúlt hetekben), de ami tény az tény.
Undi szavak? Mint a baszol? Az undi szerintem sokkal gusztustalanabb, mert még mesterkélt és finomkodó is.

Gurumafia 2010.01.26. 11:04:53

Kedves NAGYON OKOS borszakértő cimborák.
Nem nagyon szoktam (sőt mondhatni sohasem) írtam még kommentet sehova.
Amit azonban a fenti „cikkben” olvastam az egyszerűen HIHHETETLEN!!!!!
Az egy dolog, hogy valaki nem ért valamihez. Ezzel nincsen semmi probléma, mert nem lehet mindenben mindig toppon az ember.
Azonban az már nevetséges, hogy úgy mondunk véleményt valamiről, hogy pukink sincsen az egészről.
Nálam már a harmadik mondatnál kicsapta a biztosítékot a következő szösszenet : „fröccsözni pedig leginkább az alkoholisták szoktak” erre igazából mit mondani nem tudok. Első ami eszembe jutott, hogy ez egy BAROM. Boros kólát persze nem túl szerencsés dolog inni, de ha valaki annyira felvilágosult és igényes, és annyira szakértő szuperzseni, hogy 27500 forintos bort iszik csak meg, az lehetne annyira intelligens, hogy elfogadja mások szokásait. Aki boros kólát iszik, az igyon azt. Viszont azt kijelenteni, hogy 5000 forint alatt csak kizárólag permetlét lehet kapni az nem csak engem, mint lelkes és viszonylag rendszeres borfogyasztó sért meg ( ezzel lehetséges alkoholistának titulálom magamat, de nem érdekel ) hihhetetlenűl, de a Magyar borászok azon kb. 95 %- át akiknek a borai nem feltétlenül mindig érik el az 5000 forintos határt, viszont kiváló minőségűek és rengeteg munkát, energiát és pénzt emésztenek fel. Szerintem ez egy mérhetetlenül arrogáns, bunkó és tudatlan hozzáállás.
Nem szokásom pocskondiázni senkit, és miután Kedves Párom ( és még számos borkedvelő ismerősöm ) is azt mondta : „vágom, hogy felidegesít, de nem fikázni kell, hanem "segíteni" érted, a fikázást támadásnak veszi (mer az is ) és azt nem érti, nem fog utánanézni, utána olvasni”- elgondolkodtam, hogy hogyan fogalmazzam meg ezt az írást, de tényleg annyira felbőszített, hogy sajna nem tudtam megállni.
A másik, ami vicces és ez már fel sem idegesített inkább csak megnevettetett az 1-2 fantasztikus komment:
„nekem fehérből inkább a rosé tetszik” – szóval vannak fehér-, rosé, siller- és vörösborok.
Fehérből nincsen rozé se rozéból fehér se vörösből rozé se fehérből vörös.
Az összes bor más-más eljárással készül és mindegyik teljesen más.
Franciaországban elfogadott a fehér és vörös borok összeöntésével rosé bort készíteni, azonban ezt szerencsére kis országunkban tavaly elvetették.
Olyan, hogy a Villányi-pincészet olyan nincsen.
Villány Magyarország egyik borrégiója. Villányban vannak pincészetek, de azokat külön nevekkel illetik pl. . Tiffán, Heumann, Nitt, Gere, Vylyan, Sauska és még sorolhatnám sokáig. Ezek a legismertebb nevek, de ne feledkezzünk meg a többiről sem amit most nem sorolnék fel.
„villányi pincészettől szerintem van szekszárdi, én legalábbis már azt hiszem ittam a várban a borfeszten” - ILYEN NINCSEN!!! Ha meg tényleg ittál (amit kétlek) akkor jól átcsűrtek…Ez kb. olyan, mintha a Balaton parton álldogálva az ember a cimborájától megkérdezni, hogy a másik parton az Pest vagy Buda?
Villány az Villány, Szekszárd pedig Szekszárd. Szekszárd is egy régió. 1-2 pincészet a teljesség igénye nélkül : Takler, Bodri, Tüske, Tringa, Merfelsz, Heimann, Szeleshát.
És innen is rengeteg lemaradt. 
És akkor én be is fejezném. Nem akartam nagyon okoskodónak tünni, de én sem írok az űrtechnikáról blogot, mert pukim sincsen róla, így ha valaki nem biztos a dolgában, akkor jobb ha csendben marad és kinyit egy üveg Konyári Pávát…
Ha netán valaki kiváncs 5000 forintnál olcsóbb ellenben KIVÁLÓ minőségű borokra, annak nagyon szívesen segítek ha szükséges.
Elnézést kérek az esetleges kioktató stílusomért, de nem bírtam megállni…  Szomorú, hogy ilyenek vannak.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 11:10:42

@Gurumafia: te is buta vagy, hajtogatod itt a magadét, mint én, ahelyett, hogy tanulnál

ndydck 2010.01.26. 11:13:21

@Virgogirl: felhívtam apukámat, és azt mondta, hogy igazad van, és tényeleg nincs villányi pincészet szekszárdba, szóval ezt lehet, hogy tényleg benézte az Erik :O Bocs, hogy azt hittem, hogy csak kötekedsz. No hari?

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 11:15:27

@ndydck: no hari, no wumen, no kráj. Legközelebb előbb apuka (vagy google), utána észosztás.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.26. 11:18:44

Kedves Mester!

A képen látható Fortissimo 2600 Ft/üveg áron kapható.

Azt szeretném kérdezni, hogy a bornak literenként kell 5000 Forint fölött lennie, vagy az üvegenkénti árra gondoltál? A bor kartonára egyébként 4420 Ft/liter, így nem tudom, nem vérciki-e az ilyen bor fogyasztása.

Léci segíts!

zyl187 2010.01.26. 11:26:18

Ha apukádat hívtad fel te nyomorult fasz, hogy megtudd azt ami egy moslékos vödörtől is elvárható akkor gratulálok bazmeg!!! Remélem mikor a díszpinty apád hazaér felköti magát a rossebbe, amiért ilyen irgalmatlan sötét a gyermeket sikerült felnevelnie. Hogy a rohadásölnemeg!!! No hari?

lilly.alien 2010.01.26. 11:30:29

Ekkora ökörségeket leírni, @ndydck nem fogok reflektálni, nem éri meg.

Csak pár apróság:

1. A bor ára nem fokmérő: lehet ugyanúgy szar egy milliós bor, de lehet ugyanúgy jó egy párfilléres egri bikavér is.

2. A vörösbort, a fehérbort és a rosé-t nem úgy isszuk, hogy férfi, nő, meg átmenet. Azokat ÉTELEKhez isszuk, hogy fokozzuk az ízélményt. Most azért nem iszok csak fehérbort, mert az szted csak csajok ihatják.

3. Annyi eszed lehetne, hogy mielőtt írsz valamiről, legalább utánanézel pár alapvető információnak. Az ilyen zagyvaság nem ér semmit.

Csak tanácsolni tudom: IGYÁL, aztán értékelj!

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 11:32:17

@lilly.alien: juj, már megint össze vagyunk fogva ellenük

jó lujza 2010.01.26. 11:39:34

Na eric, most, hogy címlapra kerültél a hülyeségeddel megmutathatod, hogyan kell igényesen megszívni a brét...:-)

"A fehérek valók inkább nőknek, meg a rosék, mert azok egyszerűbbek, és nem kell hozzájuk annyi ízlés." Ezért a mondatért meg külön kabd be. :-)

dorotka 2010.01.26. 11:39:41

Szupi a blog! Imáááádóóóóm!!!!
Mikor jelenik meg könyv formájában??? Venném! De csak abban az esetben, ha 5.000,-HUF fölött lesz az ára, mert az alatt csak wcpapírt kapni!

dorotka 2010.01.26. 11:43:50

ja, lenne egy észrevételem. Nem kritika, hanem segítségkérés:
Kicsit pontosítani kéne, melyek az "elegánsabb rajzolású" címkék, illetve melyek a "színesek, rajzosak". Sürgős lenne, mert nem tudom, hogy mit igyak ma! Addig megvan, hogy, ma kedd van, hétköznap, tehát színes, rajzos címkét kell keresnem. És természetesen fehéret, hiszen nő vagyok, és mivel nő vagyok fehérbort kell innom, mert ahhoz nem kell annyi ízlés. És mivel fehér bort iszom, nem vagyok érett és kiművelt. Síjok....

lilly.alien 2010.01.26. 11:44:21

@Virgogirl: Éljen! Tartsunk össze! :)

jó lujza 2010.01.26. 11:46:52

Kapd, bocsánat, nem akarom itt lerontani az írások minőségét ...:-)

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 11:47:24

@dorotka: nono, ha 5000 ft felett van a bor, akkor talán egy kicsit javíthatsz a helyzeteden

AK--- 2010.01.26. 11:52:49

Baszki mennyien vagyunk igénytelen lúzerek. Ahelyett hogy jól beszopnánk a kuttúrát meg az igényesség igényét eriCától, itt verjük a nyálunkat a nagy proliságunkban fetrengve. Én tanultam, megváltoztam, úgyhogy hazafelé veszek egy pincért és majd az megoldja, hogy este mit igyak vacsi után. Ugye így kell ezt Mr/Ms stilustanácsadok? (akurvaanyátokatazt)

regression 2010.01.26. 12:39:47

Ez nagyon vicces :) Én szénné röhögtem magam, ha komolyan gondolja, ha nem!

KF 2010.01.26. 12:58:05

Valljad csak be fiam Boborján!!!!!! Ugye te írtad esztet a nagy okosságot!!!!!! Megismerlek a stílusodról.

Over 2010.01.26. 13:06:07

"A fehérek valók inkább nőknek, meg a rosék, mert azok egyszerűbbek, és nem kell hozzájuk annyi ízlés"

Ezért a mondatért meg én kérek elnézést a hölgyektől.

Gurumafia 2010.01.26. 13:12:21

Én nagyon remélem, hogy ez nem komoly...Tényleg remélem :)

regression 2010.01.26. 13:31:19

@Gurumafia: Valahol az a legviccesebb, hogy vacilálunk rajta, valódi-e vagy sem :) Nem könnyű eldönteni, sok gyökér van a világban :)

De szerintem ez kamu, túl kifinomult a szöveg, hiába próbál ellenkezőleg látszani.

nick111111 2010.01.26. 13:34:32

@Steve Chronicle:
Reméltem, hogy lehet kommentálni ezt a cikket.
Csak ennyi: a kulturáltság fokmérője sokkal inkább a nyelvezet helyes és igényes használata,nem pedig a borok ismerete. A ragok helyes megválasztása, azaz az igényes, nem pongyola fogalmazás. Ezt a kincset sok-sok szépirodalmi remekmű elovasása után tudhatjuk magunkénak. Pro primo: a bort nem "gyártják", hanem készitik!!!! és még sorolhatnám, a helytelen terminusokat (sok szaktudományt kell elovasni... na ez a legborzasztóbb) Egy férfi , aki ilyen szintű kommuninkációs készséggel és ilyen silány szókinccsel rendelkezik, kulturált not nem is nagyon fog találni. Pro secundo: tolem aztán olyan someilier lehet, mint a pinty, akkor sem mutatkoznék vele még a Tescoban sem!!!!

raplaaa 2010.01.26. 13:34:55

ezt nem lehet viccből írni szereintem...

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 13:38:02

@nick111111: nem a kulturált nő a lényeg, hanem a JÓ NŐ

Titany Black 2010.01.26. 13:49:55

@Pinczes.Laszlo: TAPS

"címkékkel kapcsolatban meg teljesen egyetértek, nem hiába hogy mostanában nincsenek is festők annyira, talán legutóbb a picasso volt, mert már inkább fotósok vannak." PERSZE. PICASSO ÓTA NINCS FESTÉSZET. EGYÉRTELMŰ.

@lilly.alien, @Virgogirl: virágosok, csatlakoznék, lehet? :)

@dorotka: HEHE LOL :D

AK--- 2010.01.26. 13:52:33

@nick111111: Szerinted az idegen szavakkal teletűzdelt összetett mondatot bárki is megérti? Szálljál már magadba kicsit és fogalmazz a (felfuvalkodott, pirmitív) stylistjaink számára is érthető nyelven! ;)
A nőügyben meg a zsák-a-foltját jelenség sokszor meghozza az eredményt. ...boldogok a lelki szegények mert fingjuk nincs, hogy mi van.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.01.26. 13:53:45

Királyság van. Beszámoltam a borhoz a betétdíjat is, így már meg van az 5000 Ft. Már azt hittem, hogy örökre proli maradok.

Titany Black 2010.01.26. 13:54:29

@Gurumafia: először is: VASTAPS. másodszor: nekem is feltűnt a fehérből a rozé :DDDDDDD igazán jó a magyarázatod, lehet, hogy meg is értik :D
"Fehérből nincsen rozé se rozéból fehér se vörösből rozé se fehérből vörös."

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 13:59:45

@Titany Black: és ha összeöntögetem? mint a szekszárdit a villányival?

Pinczes.Laszlo 2010.01.26. 14:01:29

@Virgogirl: aki neki jó nő, azt én nem biztos, hogy beengedném a házamba....neki nem a jó nő a lényeg, hanem a SZÉP nő, no nem a természetes, egyszerű szépség, hanem az, amelyikre rá van költve pár milla...egy nő meg (kövezzetek meg, ha nincs igazam) nem ettől lesz nő, pláne nem jó nő.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.26. 14:02:57

@Pinczes.Laszlo: tehát a MŰANYAG nő, felfújható vagy sem, apró különbség. Egyébként pedig minden "nemjó" nő nevében köszönöm :)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.01.26. 15:17:06

Megfogadom a tanácsot és nem fikázom, hanem tanítok.

alkoholista.blog.hu/2009/06/12/a_x_pannon_bormustra_csucsborai

"Dicséret illeti a Nyakas pincét is, három boruk is csúcsbor lett, köztük az a 2008-as chardonnay, ami az egyik MW-től megkapta a 100 pontot"
Nyakas Chardonayt nem nagyon kapsz 2000 Ft felett.

Over 2010.01.26. 15:35:19

@Bajnok: Ennyi. De hiába írtad le, úgyis megkapod, hogy te csak irigy vagy. Meg még sokminden.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.01.26. 16:12:40

Öcsém, ez a blog feldobta a napomat, hihetetlen!

"Én már elég sokat olvastam ezekről, tehát nagyjából tudom, hogy melyikek a jók," -> Az, hogy meg is kóstold a bort, és az íze alapján döntsd el túl proli. Ugye? Drága és írt róla az újság, tehát jónak kell lennie... A sznobizmus archetípusa.

"a Villányi Pincészet a legjobb, és nem azért mert apukám ismeri a Tulajt,[...] hanem FHM-be is volt. kár, hogy szekszárdi bort nem csinál ez a pincészet"

Ettől a kommenttől meg leestem a székről, öcsém. Apukám meg FHM, be is lőtted a világ állását. A villányi-szekszárdi vonalon meg kicsit segítek, hátha megérted a problémát: "a Német Autógyár a legjobb, kár hogy nem csinál francia autót." Vágod?!

husvetibeka 2010.01.26. 20:00:08

hát én az "alkoholistáról" tévedtem ide... és remélem most csak álmodok :) talán nem kellene azt irni hogy magyarországon is gyártanak jó borokat...ez nem igaz...Készíteni gondos munkával készítenek jó borokat de gyártani csak a Coca Colát gyártják... remélem amit azek után irtál azt se gondoltad komolyan. Egy nyári estén megnni egy fröccsöt a legjobb dolog.. DE jó fröccsöt csak jó borból lehet inni!!!
Franciaországban tényleg ritkán találsz éttermekben magyar borokat, azért ott igen komoly kultúrája van a borfogyasztásnak és a kultúra az nem abból áll hogy ami drága azt isszuk ami olcsó az meg permetlé... mert látom te igy efiniálod a kultúrát. pl a Nicolas borkereskedésben(fr egyik legnagyobb vinotéka hálózata) kaphatóak a Disznókő aszúi.
Egy tokaji borról azt irni hogy csak a külföldiek veszik meg csak nekik jó ... magyarország egyik legjobb borvidéke hihetelen talaj hihetetlen mikroklíma hihetetlen borászok (Szepsy, Demeter.. hogy a legdivatosabbakat emlegessem :) )

Remélem ez csak egyfajta polgárpuszkasztás volt ... de felelősségteljes blogírásnak nem nevezném :)

hhuuu még nem nagyon tértem magamhoz... :)

ui.: én pl nem értek az agysebészethez nem is posztolok róla :)

Doctor Proctor 2010.01.26. 20:17:04

Héjj Eric fiam! Anyukád még nem mesélte, hogy az összes sznobizmusok közül a legröhejesebb a borsznobizmus? Alkoholt normális ember azért iszik hogy bebasszon tőle. Még véletlenül sem az íze kedvéért. MINDEN alkohol tartalmú italnak alapvetően szar izé van. A kevés kivétel közé a bor biztos nem tartozik. Minden bornak UGYANOLYAN szar íze van, legfeljebb árnyalatnyi eltérések vannak közöttük. A különnbség a 20000 ft-os cuvée meg a 300 forintos koccintós között legfeljebb abban van, hogy a cuvéetől remélhetőleg nem lesz másnapra kurva nagy fejfájásod (meg esetleg a koccintósnak egy fokkal elviselhetőbb az íze :-))
Minden egyéb amit borokról olvastál vagy halottál az marketing vagy közönséges sznobizmus. Amúgy az emberiség egész ún. ivási kultúrája másról sem szól, mint hogy próbáljuk meg keveréssel elvenni vagy utólag vmi kajával elnyomni az alkohol szar ízét...VBK rulez!!!

Remélem ez a blog különben vmi médiahack, mert ha komolyan gondolod az elég elszomorító.

bloodhound v2.0 2010.01.26. 22:16:20

köszönöm istenem, köszönöm erik C, egyszerűen betegre röhögtük magunkat, csak így tovább, remélem, minden nap lesz új post, könyvjelzők közé felvettünk, gratula, kitartás, ne hagyd magad eltéríteni kultúrhéroszi küldetésed teljesítésétől. :)

jóccakát prolik!

Vegyi Ali 2010.01.27. 00:03:24

Az első üveg bort ki kell nyittatni, dugót el kell kérni. Kicsit fintorogni, kitöltetni egy keveset, majd visszaküldeni azzal, hogy hibás (rossz a törése, rosszul volt tárolva, stb.). Csak a másodikat szabad elfogadni!!! Ez alap! Ilyen szar magyarokat amúgy se isznak, csak a panelban! Nekem itthon van egy elég komoly borhűtőm (custom készült, a legkomolyabb francia cég csinálta:D )csak Lafite Rotschild, Margaux, Latour, néhány burgundi, beaujolais van benne... Édesből viszont nálam csak a Chateau d'Yquem....

igenytelen_allat 2010.01.27. 12:41:47

Nem értem, hogy olyan ember mért ír blogot aki nem tud értelmesen fogalmazni. De nagyon mókás. Ezután gyakran látogatom hátha összeszedek egy kis igényességet. :D

lilly.alien 2010.01.27. 12:57:18

@Vegyi Ali: Hát büszke lehetsz magadra, meg az a műpina, aki rögvest a nyakadba ugrik a "kásztöm meid" borhűtőd láttán. Azért tart itt Abszurdisztán, mert az olyan igénytelen sznobok, mint te is vagy, nem becsülik meg a hazait.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.27. 14:21:54

@Vegyi Ali: hopp, nekünk meg kásztom méd pincénk van, hopp. És biztos vagyok benne, hogy pont ugyanannyi pénzt költesz jótékonyságra, mint borra :DDD

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.01.27. 17:18:42

Erik és a többiek(kinek nem inge...)! Menjetek el a borvidékekre és borkultúrálódjatok. Sőt, mint Balla Géza az Arad-Ménesi borvidék borásza adnék a kezetekbe egy kapát és talajlazító tornát végeztetnék veletek - lehet ezt cool Armani cuccban is. De menjetek el szüretre, beszélgessetek, művelődjetek - és a haza fényre derül. Igyatok jó magyar bort! Ha azt mondod Chateau d'Yquem én azt mondom Tokaj!
És ha már Tokaj olvassatok egy őszinte vallomást, hogy milyen gondok is vannak a valóságban: www.magyarborkulturaert.hu/?p=2745

HradszkiRobi · http://borvendegvaro.blogspot.com/ 2010.01.27. 17:34:16

Látom kaptál már itt hideget-meleget, de hát nem kell jégre mennie annak, aki nem tud úszni. Minden témához ennyire értesz amiről írsz?

zyl187 2010.01.28. 11:48:09

@Vegyi Ali: Uram teremtőm de piszok sötét vagy haver, nembaj így is fogsz meghalni :):):) te szerencsétlen...csak így tovább

ladafeeling 2010.01.28. 20:42:59

Kisbarátom!
"most már nálunk is gyártanak minőségi borokat"
Elárulom, bár biztosan nem láttad még hogyan készül a bor, azt nem gyártják. Maximum a kannásat. A bort termelik. Tudod, szőlőből készül, leszedik a szőlőt, ledarálják, préselik, ha kiforrt átfejtik, stb. ne menjünk bele a részletekbe.
"Viszont az hülyeség, hogy csak száraz bort szabad inni, lehet édeset is, mert már abból is gyártanak jókat, és egyáltalán nem prosztó dolog jó édes bort inni."
Ha egy kicsit is értenél a borokhoz, tudhatnád, hogy édes bor nincs, azt csak cukrozással lehet elérni, csak félédest lehet készíteni.

Üdv!

Ja, és ha érteni akarsz a borokhoz, ajánlanám a Prohászka féle könyvet, minden borászat alapja. Olyan mint gépészeknél a "Pattantyús: Gépek Üzemtana"

És én továbbra is iszom a pannonhalmi apátsági fehéret fröccsbe, megbízok a majd' ezer éves bortermelő hagyományaiban, és a jó öreg Jedlik Ányos mesterben, aki a szódát feltalálta.

borpancsoló 2010.01.28. 22:15:52

@Erik C: Zseniális! Elolvastam néhány másik posztot, van ami kicsit eröltetett, de ennek minden része a helyén van :)

Gratulálok, hiányoznak az ilyen blogok, a modoros kicsit túúl..., de ez most méltó utóda Izomtibinek!

Riszpekt és písz!

borpancsoló 2010.01.28. 22:19:01

@Vegyi Ali: Minimum az első üveget, de azért az igazán kúlok a pincér utolsó idegszáláig is visszaküldözgetik. :D

ixdé · http://bthebest.blog.hu 2010.01.29. 00:10:09

@ladafeeling: én nem tudom ki az a pattantyús de a nővérem krapekja mondta h a gépészkar már vagy 10- 15 éve nem divatos, bár azt tudom hogy a hárombetűs egyetemek jobbak mint a négybetűsök, de így is. most néztem a felvételi tájékoztatóban és hát nemtudom. mondjuk nekem mindeggy mert én Ügyvéd leszek és azt úgyis csak 1 normális helyen tanítják, úgyhogy az elég eggyértelmű, pattantyús nélkül is XDDDD

Pinczes.Laszlo 2010.01.29. 08:06:49

@ixdé: Úristen...inkább az ördög védjen mint te:D Szörnyen tehetségtelen ügyvéd leszel, amennyiben nem nő be a fejed lágya :) Dehát kicsi vagy még, van időd:)

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.29. 10:02:25

@ixdé: ... és ilyenkor azért komolyan elgondolkozom azon, miért is hígult fel a felsőoktatás Magyarországon...

ladafeeling 2010.01.29. 11:24:48

Hallod, azt mondja "nem divat" a gépészkar :D
A legjobb az, hogy nem divatból választok szakmát, meg nem mondta senki hogy gépészmérnök legyek. Egyszerűen azért csinálom, mert 10éves korom óta motorozok, foglalkozok gépekkel, és ez érdekel, ja és nem mellesleg szeretem csinálni. Nem is tudnék olyan munkát végezni, amit nem szeretek. Csak azért, mert a társadalmi rétegem azt kívánja, hogy menedzser vagy ügyvéd legyek...
Rőhely, hogy a 21. században még itt tartunk, hogy státusszimbólumokat kell elérni az embereknek bizonyos rétegekben.
Na, meg a hárombetűs egyetemek jobbak mint a négybetűsek...mondjuk a miénk hárombetűs...

ladafeeling 2010.01.29. 11:33:31

Én nem azért választottam a szakmám, hogy az most divatos-e vagy sem. Nálam az döntött, hogy szeretem-e csinálni. De látom csak ennyit fogtál a tegnapi hozzászólásomból, mármint hogy csak a végét. A borhoz nem tudsz hozzászólni. Na, de ez mindegy is.
Hárombetűs egyetemek jobbak mint a négybetűsök? Hát, és mivan ha egy egyetem csak kétbetűs? Mindegy is, én tudom hogy nem a név dönt, te meg csak gondold azt. És legyél csak ügyvéd, bár kicsit szánalmas, hogy egy bizonyos rétegben itt nálunk, csak az lehet jó ember aki ügyvéd, vagy menedzser...21.század, nőjünk már fel...

ladafeeling 2010.01.29. 11:35:52

ehh, szar ez a blog.hu, beírom, nem jelenik meg, aztán megpróbálok írni megint valamit, erre ott az előző is...

ixdé · http://bthebest.blog.hu 2010.01.30. 08:59:05

@Virgogirl: végre vmiben egyetértünk! Nekem is mondták, hogy fel higul!

@ladafeeling: igen, a menedzser is jó de arra külön nincs kébzés, azt elkell érni, mig ügyvéd egyből lehetsz. De azért jó h leírtad 2x, elsöre is értettem XDXDXD na tényleg lefexem már

roziii 2010.01.30. 14:53:20

Szervusz kedves ixdé!

Szeretném felhívni a figyelmedet, hogy van konkrét menedzser kéPzés Magyarországon, ráadásul, kapaszkodj meg, hárombetűs egyetemen! Ajánlom figyelmedbe a BME GTK-t. Bár lehet nem menő olyan egyetemre járni, ahol gépészeket is kéPeznek...

Csókollak,
Rozál

ixdé · http://bthebest.blog.hu 2010.01.30. 18:10:10

@roziii: a BME-t ismertem de a GTK-t nem. szerintem ez ilyen közgazdasági feladat lehet inkább nem műszaki. persze ha gépészeket menedzsel csak akkor lehet hogy azt elég ha a műszakiegyetemen kéPzik, ezt nem nekem kell eldönteni XDXD érdekes amúgy mert ügyvédeknek meg a négybetűsek a jobbak. ezt nem a FELVI-ben olvastam hanem ilyen számisztikai dolog amit a volt barátnőm számolt ki, és valszeg jobban tudja mert 11-dik évvégén matekot kivéve mindenből ötös volt.

ladafeeling 2010.01.30. 18:37:07

ezen a hánybetűs egyetemeken megint könnyesre röhögöm magam :D:D:D
Kiszámolta hogy a négybetűs jobb :)

Over 2010.01.30. 18:54:42

A többiek még viszonylag értelmesek így visszanézve, de ixdé, te nagyon fájsz. Nagyon.

Ilyen alapon a kétbetűs egyetemek az istencsászárok. Hajrá, Debrecen (DE):P és Miskolc (ME):D, több nem jut eszembe:D

A fröccsel is a neve a baj szerintem. Ha valami divatos koktél nevet adnának rá, valami agyonhypeolt szórakozóhelyen (és rákúrnának egy 4 számjegyű árösszeget) rábuknának, mint tyúk a takonyra.

És szakmát, amivel az életed hátralevő részében foglalkozol, épeszű (és mindegy, hogy mennyi pénze van, fekete, fehér, nő, férfi, buzi, hetero, stb) ember nem a divat meg a trendek alapján választ. Aki mégis emiatt teszi, az VITÁN FELÜL egy szánalmas idióta.

Over 2010.01.30. 18:56:25

@Over: Kivétel persze, ha önhibáján kívül kell mással foglalkoznia mint amit szeret. A legszomorúbb emberek lehetnek a világon.

roziii 2010.01.30. 19:29:28

Drága ixdé!

Erről a kérdéskörről mindeképpen megkérdezem a matematikus testvéremet, érdekes problémakör. Lehet ezért van, hogy a Budapesti Műszaki és _Gazdaságtudományi_ Egyetem nem változtatta meg BME-ről BMGE-re a rövidítését. Csudaérdekes új dolgokat tudok én meg itt neked köszönhetően.
Azért azt még mindenképpen megosztom veled, hogy bár képeznek gépészeket azon az egyetemen, azért van ám ott üzleti tudományok tanszék is, meg közgazdászképzés. Elég erős ráadásul.
(Azt csak egészen csöndben jegyzem meg, mert persze feltételezem, hogy tudod, csak ugye a biztonság kedvéért, meg hogy a többieknek is tiszta legyen: a BME-n nem csak gépészeket képeznek, hanem például építészeket, informatikusokat, matematikusokat és fizikusokat, vegyészeket. és még sok, nagyon sok más egyebet is)

Üdvözlettel:
rozál

ladafeeling 2010.01.30. 19:52:30

van még kétbetűs, a PE (Pannon Egyetem - VE-Veszprémi Egyetem volt)pl.

Over 2010.01.30. 19:55:27

@ladafeeling: Gondoltam, hogy van, csak lusta voltam utánanézni:P Ezek ugrottak be hirtelen.

ixdé · http://bthebest.blog.hu 2010.01.31. 10:08:07

@Over: vannak egy betűs egyetemek is ölö a H (gy.k. a Hardward!!!). Fröccsben amúgy igazad van, számolj utánna, egy normális bor decije 750-3000 ft között van olyan helyeken ahol rendes palackok vannak kimérve, akkor egy fröccs már simán négy számjegyű ha az ásványvíz legalább 250 ami belekerül és annyi meg simán megvan. Nekem semmi bajom a nevével, hagyomány tisztelő vagyok, csak azok furák akik isszák, de ha bekerül a szórakozó helyekre, akkor nyilván megadják majd a módját.

@ladafeeling: úgy azért könnyű két betűs egyetemet elnevezni, hogy egy városban csak egy van. szerintem ezek közül csak a Pannon Egyetem ér, mert az ugye nem egy város hanem egy mobilszolgáltató, és legalább van benne fantázia

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2010.01.31. 16:27:02

@ixdé: Jól van öcsém, lebuktál, ilyen sötét nem lehetsz, szóval direkt csinálod. Mindenesetre szórakoztató. ;] (Bár mi van, ha mégsem?... Kezdjek aggódni?)

A borkultúráról (az igaziról, nem ami a posztban van) már volt szó a kommentekben, nem is kell tovább ragozni. Vagy felfogtad, vagy nem. Hidd el, nem baj, ha valaki okosabb vagy tájékozottabb egy adott témában, elég alázatosnak és figyelmesnek lenni, és akkor te is előrébb juthatsz.

Egyébként remélem, hogy a borászok nem fogják olvasni szösszenetedet, mert akkor te az életben nem fogod betenni a lábadat egy pincészetbe sem.

Egyébként írjátok tovább a blogot, olvasni fogom, sőt terjesztem - ne csak én röhögjek jókat. ;]

binike 2010.01.31. 17:25:34

Pannon Egyetem és a mobilszolgáltató :DDDDDDDDD Hát remélem ez csak valami irónikus megjegyzés. Ha meg komolyan gondolod akkor te vagy iskolád lesötétebb tanulója

Mixee 2010.01.31. 20:55:16

@ixdé:
A Harvard is kétbetűs, ugyanis Harvard University a becsületes neve neki.

Mondjuk elég kiábrándító, hogy ahova járok régen 4 betűs volt, de a felsőoktatási integráció miatt 2 betűs lett, így ezek szerint nem vagyunk menők. A "számmisztika" szerint azonban amióta világ a világ, elég magas itt a színvonal, a 4 betűs jogot van aki 2. szakként végzi és igen, ki szoktak akadni, hogy a jövő humán értelmisége (amúgy nem a diploma tesz valakit értelmiségivé) mennyire nem tud bánni a magyar nyelvvel, a többivel meg még annyira se. :)

Over 2010.01.31. 21:39:43

@binike: Ezen már röhögni se tudtam.. Sztem elbasztad ixdé. Lebuktatok, ennyire nem lehetsz hülye.

Ha meg mégis valódi, akkor rohadt szánalmas vagy, hogy a pannonról neked a mobil jut csak eszedbe.

Over 2010.01.31. 21:49:14

Amúgy meg körülbelül mindenki tudja az országban 10 év felett, hogy a magyar bor világszínvonal. A csigazabálóknál azért nem kaphatsz, mert nem olyan hülyék, hogy a hazai helyett hypolják a külföldit.

Ott nem ilyen elbaszott sznobok vannak az elitben mint Mo.-n ti.

Mixee 2010.01.31. 21:52:25

@Over: Jaja, "vinum regnum rex vinorum" nem magyar találmány, hanem azoké a nyugati uralkodóké, akik ünnepi lakomán nem akartak tokajin kívül mást az asztalon látni :D.

Over 2010.01.31. 22:00:48

@Mixee: Hát na.

Éppenséggel pont az elitnek kéne példát mutatni, hogy ne a külföldi cuccot vegyék, hanem a magyart, még ha kicsit szarabb is. (ami pont a bornál nincs így).

De tegyük fel, hogy a magyar bor szar (mesedélután kedveseim), akkor is lesülne a bőr a pofámról ha leírnám. Nem vagyok hungarista, de ez az otthonom és nem szarok oda ahonnan eszek.

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.02.03. 17:45:52

@ladafeeling: Borkultura vs. felsőoktatás? :)
Kicsit elkanyarodtunk a témától...
Folyton ez a papírosmánia...
Valaki kulturálatlan a legjobb iskolák ellenére is...

"Ha egy kicsit is értenél a borokhoz, tudhatnád, hogy édes bor nincs, azt csak cukrozással lehet elérni, csak félédest lehet készíteni."
Édes bor pedig van TERMÉSZETESEN!
TOKAJ, TOKAJ, TOKAJ!

p_sk 2010.02.03. 19:17:28

@Borkandúr: na ugye!

Segitcs nekem a dontesben!!! Hazi buliban megyek es kene vennem bort!! Van amit neztem a Carissime kuve az tetszik meg van az a Bock`s annak nem tudom soret vagy borat vigyem?? A sor eleg coolnak nez ki a bor viszont tele van szamokkal a Royal es nem tudom joe az evjarat!!

p_sk 2010.02.04. 18:19:51

@DannyDiamond: kossz mar nem aktualis...

Stimpak 2010.02.04. 20:04:58

Vedd a legdrágábbat, azt mindenki lájkolja tuti, meg biztos az a legjobb is...

p_sk 2010.02.04. 20:36:50

@Stimpak: megvettem vegul a Konyari pavat amit Erik mondott.... :-)

Stimpak 2010.02.05. 10:12:25

Jól tetted, biztosan finom volt.

:D Azért remélem, nem kokakólával ittátok. Igényesek pepszivel isszák a 20ezer feletti borokat, ez köztudott.

polly-f 2010.02.14. 23:48:05

@nezzutana: wehehehehe
25ezer forint alatt nem bor a bor, mi??? jól van paraszt, téged is betudnak etetni...
és külföldön is azért nincs magyar bor mert nem eléggé jó. hahhahaah, jót mulattam a srác nagyon ért hozzá, tényleg...

zyl187 2010.04.08. 11:45:03

Rég jártam erre! Most, hogy újra bekukkantottam, ismét szeretném leszögezni, hogy a ROHADÁS ÖLJE MEG mindegyikőtöket!!!
süti beállítások módosítása